Derékfájás fekvéskor


A gerincfájdalom egész nap elkísér minket, holott napközben próbálunk odafigyelni a helyes testtartásra és a rendszeres testmozgásra derékfájás fekvéskor.

Gerincgyógyász szakorvosok segítségével összegyűjtöttük, mit tehetünk azért, hogy a pihentető éjszakai alvást követően reggel gerincfájdalom nélkül ébredjünk. Azaz a helyes fekvés a gerinc számára egy derékfájás fekvéskor pihentető pozíció, ami ráadásul a porckorongok anyagcseréjét is kedvezően befolyásolja. Ahhoz, hogy a fekvés során a elérjük a gerincünk megfelelő és várt tehermentesítést, kiemelkedően fontos az ergonómiailag megfelelő fekvő helyzet megtanulása, valamint az ideális ágy és matrac kiválasztása.

a lábak ízületeinek gyulladása hogyan kell kezelni ujjak zsibbadása

A kényelmes, pihentető fekvés mindenki számára más, néhány általános érvényű szempontot azonban érdemes figyelembe vennünk. Legyen egyenes helyzetben a gerincünk!

A legjobb alváspózok derékfájásra

Mindennek derékfájás fekvéskor alapja a jó minőségű matrac. Legyen akár rugós, habszivacs vagy kókuszrost, puha, félkemény vagy kemény, a lényeg, hogy a gerincet egyenletesen alátámassza.

Ha a csípőnk szélesebb, mint a derekunk, akkor inkább a puhább matrac ideális számunkra. Ha a csípő és a derék viszonylag egyforma széles, akkor a keményebb felület biztosít jobb alátámasztást. Humerus derékfájás fekvéskor végének törése gyógyulási ideje szempont még, hogy a matrac lehetőleg ne szintetikus, hanem természetes anyagokból készüljön, vezesse el a nedvességet, és tisztán lehessen tartani.

Nem hagyja aludni a derékfájás? Íme, a segítség!

A megfelelő alátámasztást még inkább szolgálják az úgynevezett háromdimenziós matracok. A leglényegesebb terület az ágyéki gerinc, amely a gerincoszlop egyik legesendőbb szakasza. Ez a testtáj a leghajlamosabb arra, hogy a nem megfelelően alátámasztott matracba belesüppedjen.

Ha tehát a matrac nagyon puha, éjszaka nemhogy pihen a gerinc, de rendellenes helyzetbe is kerül. Fontos, derékfájás fekvéskor a fej hátsó részét, a lapockát, a farkcsontot és a sarkat is alátámassza fekhelyünk.

  1. Hátkímélő alvási pozíciók Jelentkezés gyógytornára Derékfájás alvás közben A derékfájás alvás közben is zavarhat minket, nem csak napközben ronthatja közérzetünket.
  2. A krónikus derékfájás A krónikus, visszatérő derékfájás Ez két különböző fogalom, mert lehet valakinek krónikus, azaz 6 hétnél továbbtartó, folyamatos derékfájása és lehet, hogy valakinek időnként, egy éven belül többször, vagy több évente jelentkezik derékfájása.
  3. Nézzük meg ezeket részletesen!
  4. Gerinckoncepció - derékfájás

Háton fekvő helyzetben lábainkat úgy támasztjuk alá, hogy a térd és a csípőízület kb. Ilyenkor derekunk elsimul, csökken a feszülés az ágyéki gerincen, ellazulnak a túlfeszülés esetleg fájdalom miatt görcsben lévő izmaink.

Aludjunk a hátunkon!

Bejegyzések a következő cimkével: ‘derékfájás’

Bár nem mindenki szeret a hátán aludni, tény, hogy gerincünk számára a legkedvezőbb a háton fekvés. A legrosszabb alváspozíció pedig a hason fekvés, olyankor ugyanis belső szerveink összenyomódhatnak, ami lassítja emésztésünket, a nyakunk természetellenesen kicsavarodik, ennek következtében pedig megterhelődik.

kenőcsök a csípőízület artrózisának kezelésére fáj a térdem futás után

Ellenben, ha a hátunkon fekszünk, testsúlyunk egyenletesen eloszlik az egész test felületén, minimalizálva a túlterhelést bizonyos pontokon. Alternatív megoldások oldalt fekvőknek Egyes megfigyelések arra utalnak, hogy a rendszeres oldalt fekvés, rosszul illeszkedő matrac esetén, hozzájárulhat bizonyos izmok elgyengüléséhez, fájdalomhoz, és akár a gerincferdüléshez is vezethet.

jobb oldali nyaki ütőér fájdalom izom és ízületi fájdalom arvi val

Érdemes egy párnát a lábunk közé tenni, így a csípőnk kiegyenlített pozícióba kerül, törzsünk, vállunk egyenletesen terhelődik. A megfelelő párna Ahogy azt Fehér Katalin, az Országos Gerincgyógyászati Központ vezető gyógytornász is elmondja derékfájás fekvéskor aludjunk bármilyen pozícióban, a lényeg, hogy párnánk a fej és a nyak derékfájás fekvéskor legyen, és semmiképp sem a váll alatt, mert úgy könnyen megtörik a gerinc.

Ha háton alszunk, ügyeljünk rá, hogy a párna kitöltse a nyak és a matrac közti részt, a fej pedig vízszintes helyzetben legyen.

A krónikus derékfájás

Ha az oldalunkon alszunk, használjunk vastagabb párnát, amely ugyancsak vízszintes helyzetben tartja gerincet. Nem mindegy, hogyan kelünk fel! Talán meglepő sokak számára, de a felkelésnek is megvannak helyes a módszerei.

a legjobb gyógyszer a csípőízületek fájdalmairól nonbacterial prostatitis recovery time

Derékfájás fekvéskor úgy kíméljük a leghatékonyabb módon, ha fekvő helyzetben felhúzzuk a térdeinket, majd oldalra fordulunk, úgy, hogy a térd és a váll egyszerre mozogjon. Közben igyekszünk megtartani az egyenes törzshelyzetet, a térdeinket hashoz húzzuk, és lendületet véve a lábunkat elkezdjük lelógatni.

ízületi gyulladás kezelése gyerekeknél a betegség neve fájdalmas ízületek

Mindeközben az alkarunkkal megtámasztjuk és fokozatosan feltoljuk magunkat, ülőhelyzetbe egyenes törzsünket megtartva érkezünk, és innen állunk föl.